program


MAPS workshop 3

MAPS workshop 3

MAPS 2017 Workshop 3: Gaby Wijers: Hogyan lehet digitális műveket fenntartani, kezelni, bemutatni?

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Fredag, 24. Marts 2017 17:00

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a workshopra kizárólag érvényes konferencia jeggyel lehet jelentkezni.

A médiaalapú művészet gyűjtése, reprezentálása és megóvása mindig új kérdéseket és kihívásokat állít. A művek technológiai környezetüktől függnek, amely folytonosan változik. Elavulttá válik a felszereltség, a szoftvereket fejlesztik. Mindehhez a művek vagy hozzáidomulnak, vagy elvesznek, és utóéletük emlékként vagy dokumentumként folytatódik. Manapság a legtöbb médiaalapú mű processzuális, múlékony, interaktív, multimédia-alapú és alapvetően kontextusfüggő. Elméleti szempontból a restaurátorok rá vannak kényszerítve, hogy „alaposan megismerjék a nem tárgyalapú információ felhasználásának a kontextusát, hogy biztosítani tudják a helyrehozatalhoz szükséges adatok megőrzését.”1

A holland múzeumok és más gyűjtemények fogékonyak az együttműködésekre a médiaművek hosszú távú megőrzése érdekében. Előadásában Gaby Wijers kitér ennek a kooperatív hozzáállásnak a fontosságára, illetve egy digitális műalkotáson keresztül bepillantást enged a LiMA-ban zajló munkálatokba. Esettanulmányok alapján bemutatja egy műalkotás útját a beszerzéstől, így a vonatkozó jegyzőkönyvektől és szerződésektől egészen az alkotás bemutatását megelőző dokumentáláság, a bemutatásáig és a megóvásáig. Ezt követi a digitális gyűjteménybe való beemelés, beleértve a biztonsági másolat készítését, az eredetvizsgálatot és a monitorozást. Mindezt, ha a jövőbeli bemutatás szükségessé teszi, az emuláció és az áthelyezés követi.

Ezeknek a kérdéseknek a középpontjában ugyanakkor a felgyorsult technológiai elavulásra, az anyagok elhasználódására, illetve a sokrétű installációs igényre adható technikai válaszok álltak. A felgyülemlett, különféle formájú anyag hosszú távú megőrzésének érdekében elengedhetetlen a tárgyon keresztül médium, illetve még inkább a hordozón keresztül az alkotó és a felhasználó alaposabb megismerése.

[1] Abby Smith, Preservation in the Future Tense, 1998: §6.

Aktuelt


A Milky Chance a folk, a rock, a reggae, a jazz és az elektronikai zene stílusjegyeiből merítve komponálja száz milliós letöltést elérő világslágereit. Az együttest két német középiskolai barát, Clemens Rehbein énekes – gitáros és Philipp Dausch basszusgitáros – ütőhangszeres alapította.

Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.

A világhírű 100 Tagú Cigányzenekar klasszikus szimfonikus zenekarként működő együttes, a világon egyedülálló zenei formáció. A társulat hagyományápoló művészeti tevékenysége felbecsülhetetlen érték, nincs párja a világon. Komolyzenei – többek között Liszt, Bartók, Kodály, Hubay, Erkel, Brahms, Csajkovszkij, Sarasate, Strauss – művek mellett tradicionális magyar cigánymuzsikát és népdalt is játszanak.

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.