Program


Dr. Aknai Tamás: Válság és újjászületés. A szürrealista mozgalom.

Dr. Aknai Tamás: Válság és újjászületés. A szürrealista mozgalom.

Dr. Aknai Tamás: Válság és újjászületés. A szürrealista mozgalom.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Monday, March 09 2020 5:30PM

A dadaisták munkássága nyomán egy újfajta művészetfelfogás vezetett a művészet tagadásából születő antiművészethez. Ehhez a fordulathoz azonban egy végletesen kiábrándító alapélmény, a világháború páratlan "élménye" volt szükséges. Ez a következmény a szürrealizmus. A dadaizmussal párhuzamosan kezdett formálódni, de irányzattá csak 1922 után vált. A kifejezést először Apollinaire használta. Az irányzat központja Franciaország, de számos más országban is kibontakozott. A korábbi avantgárd irányok mellett alkotói elődjüknek tekintették Baudelaire-t, Rimbaud-t, Apollinaire-t. Felfedezték az első „igazi” szürrealistát, Lautréamont-t (1846—1870). A szürrealizmus kibontakozásához hozzájárultak Freud, Bergson munkái, a relativitáselmélet, hatott rá a marxizmus, de a misztika, az okkultizmus is. Kiindulópontjuk a hazug, kegyetlen civilizáció elleni lázadás. "Nekünk nem fontos az alkotás. Minden erőnkkel azt kívánjuk, hogy a forradalmak, a háborúk és a gyarmati felkelések megsemmisítsék a nyugati civilizációt. Szerintünk nem lehet sem harmónia, sem nagy művészet. A szépség eszménye már réges-rég összeaszott. Megragadjuk ezt az alkalmat, hogy nyilvánosan elhatároljuk magunkat szóban és írásban mindentől, ami francia."

Előadó: Dr. Aknai Tamás, művészettörténész

Our offer


Szekeres Adrien és László Boldizsár szimfonikus dal-estje

„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”

Artistic director and director-choreographer Balázs Vincze is very familiar with the tastes of dance aficionados partial to the traditions of bourgeois theatre and is superb at adapting familiar and popular literary classics to the dance stage. His wonderful sense of proportion enables audiences to follow plots in the language of dance. His contemporary choreographies built on classical foundations are unique, spectacular and of a high professional calibre without losing sight of the need to please the audience.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.