Kodály: Négy olasz madrigál » 3. Chi d’amor sente Orbán György: Chiaro Duruflé: Négy motetta gregorián témákra, op. 10 » 1. Ubi caritas Javier Busto: O magnum mysterium Liszt: Zarándokévek, Második év: Itália » 104. Petrarca-szonett Rejtő Barnabás (zongora) Liszt: Zarándokévek, Második év: Itália » 123. Petrarca-szonett Rozsonits Ildikó (zongora) Szabó Barna: Laudato si’, mi’ Signore Laloux: Tantum ergo Ola Gjeilo: Ubi caritas Beischer-Matyó Tamás: Exsultet orbis gaudiis (ősbemutató)
Szegedi Eszter (fuvola), Jean Klára (zongora) Alma Mater Kórus Vezényel: Somos Csaba
A Zeneakadémia hallgatóiból álló Alma Mater Kórus programjának alcíme – Középkori szövegek nyomában – nem csupán hangulatos utalás, hanem a műsor gerincét adó tematikus vezérfonal: a felcsendülő kompozíciók valamilyen módon középkori szövegekhez kapcsolódnak, akár azok közvetlen megzenésítése, akár szellemiségüknek, hangulatuknak megidézése révén. Míg Kodály Zoltán Négy olasz madrigál-ciklusának tétele és az Orbán György-mű a középkori olasz líra világába kalauzolja a hallgatókat, addig Fernand Laloux „Tantum ergo” című alkotása a latin nyelvű himnuszköltészet hagyományát folytatja. Maurice Duruflé és Ola Gjeilo azonos szövegre írt tételei egyaránt a gregorián énekek letisztultságát tekintik mintának. Javier Busto kompozíciója a karácsonyi misztérium mélységeit tárja fel, Szabó Barna Assisi Szent Ferenc természetimádatát fogalmazza újra modern zenei nyelven. Beischer-Matyó Tamás a koncerten ősbemutatóként elhangzó műve szintén a középkori szövegek inspirációjából született.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.