Artist


Fruzsina Nagy
3

Fruzsina Nagy

Jelmeztervező, díszlettervező.

Szakirányú tanulmányait Londonban kezdte, majd a Magyar Iparművészeti Egyetem textiltervező szakán fejezte be. Az emberi test és a világ viszonya minden aspektusból érdekli, legyen az jelmez, maszk, smink, divat vagy látvány…
Alternatív színházakkal közreműködve kezdte pályafutását, ahol a szűkös anyagi feltételeket kreativitással kellett ellensúlyozni.…

 Continue

Current programs


A FÉLELEM MEGESZI A LELKET / R. W. Fassbinder / a Kultúrbrigád előadása

Örkény István Színház

A német színház és film megújítója, Rainer Werner Fassbinder műve egy idősödő takarítónő és egy bevándorló szerelmén keresztül az…

Shaxpeare Carwash in Kertész Street

Örkény István Theatre

One of the goals of our production is through our new and modern re-adaptation, to capture present-day Hungarian reality.

Futótűz

Radnóti Miklós Színház

Wajdi Mouawad libanoni származású kanadai drámaíró és rendező, aki a kétezres évek közepén tűnt fel a nemzetközi színházi világban,…

Az ember, aki elvesztette az időt

Vígszínház

Aronsen művének középpontjában egy kusza szerelmi történet és a megállíthatatlan olvadás áll – kérdés, hogy kit melyik fenyeget jobban.…

[ESCAPE] - The Don Quijote Project

Örkény István Színház

Within the game, at least, control is a given. You have an impact on its world. Other people escape…

THE HARE’S EARS

Örkény István Színház

Beastly good fun embedded in ancient stand-up comedy on the subject of human frailty. An evening of didactic dance…

Jelmeztervező, díszlettervező.

Szakirányú tanulmányait Londonban kezdte, majd a Magyar Iparművészeti Egyetem textiltervező szakán fejezte be. Az emberi test és a világ viszonya minden aspektusból érdekli, legyen az jelmez, maszk, smink, divat vagy látvány…
Alternatív színházakkal közreműködve kezdte pályafutását, ahol a szűkös anyagi feltételeket kreativitással kellett ellensúlyozni. Ennek ma is nagy hasznát veszi. 2002-ben lehetősége nyílt arra, hogy a Trafóban létrehozzon egy divatszínházi előadást (Divatcirkusz), amit sikeres széria követett (Álmok a szekrényből, Recycled és PestiEsti). Munkájában fontos szerepet játszik az ösztönösség mellett a darab mondanivalójának mély értelmezése, egy viszonyokra épülő rendszer felépítése és a kompromisszumképes együttműködés a koncepció érdekében.
A Magyar Szinház és Filmművészeti Egyetem doktori iskoláját 2014-ben fejezte be.

Díjak, elismerések:
2017: Színikritikusok Díja: a legjobb jelmez (Nóra – Karácsony Helmeréknél)
2009: Színikritikusok Díja: a legjobb jelmez (Jógyerekek képeskönyve); POSZT: a legjobb jelmez (Jógyerekek képeskönyve)
2008: Színikritikusok Díja: a legjobb jelmez (A nagyratörő)

Néhány munkája az elmúlt évekből:
Peer Gynt, Jógyerekek képeskönyve (Örkény Színház, r: Ascher T. – „Legjobb jelmez és maszk díja” Poszt 2009, Színikritikusok díja), Sirály, Pinokkió (Katona József Színház, r: Ascher T.) Amerika, Szentivánéji Álom, Mester és Margaríta, Az óra… (Shauspielhaus Graz, r: Bodó V.), Ivanov, Az öreg hölgy látogatása, Fahrenheit 451 (Bécs, Zürich, Heidelberg r: Bodó V.) Szent Johanna, Hamlet, Sirály ( Nemzeti Színház, r: Alföldi R.), Albert Herring, Tartuffe, Iphigeneia, Platonov (München, St. Pölten, Budapest r: Alföldi R.) Mizantróp, A csillagász álma (Krétakör, r: Schilling Á.), Éjjeli menedékhely, Tél meséje (Gárdonyi G. Színház, r: Máté G.), Faust, A nagyratörő, (Gárdonyi G. Színház, r: Csizmadia T.- Színikritikusok díja 2008), Az állatfarm, Dadaisták (Katona J. Színház, r: Bozsik Y.), Alíz!, A párnaember ( r: Dömötör A.)