Ajtók kilincs nélkül 1956
Ajtók kilincs nélkül - 1956
Inversedance - Fodor Zoltán Társulata
more
Ajtók kilincs nélkül - 1956
Inversedance - Fodor Zoltán Társulata
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Monday, February 26 2018 7:00PM
Kortárs magyar szerzőnőnk írja ’van egy ország’ című versében: (…) rajtam is múlt, rajtam múlt, tegnap kezdődött a múlt, elkezdődött – vége van, borzalom és béke van.
A darab a megtorlás könyörtelen éveiben a rendszer feltáratlan ’fehér foltját’ követi. A forradalom lányát futószalagon dobálja a puha diktatúra. A harckocsik zaja elnyomja az indulók üvöltését. Akasztófák árnyéka borul Szabadságra, Harcra. A darab alapjául a rendszerben élők szabadságösztöne szolgál. Kötelék, melyben egy egész nemzet osztozik; egyéni sorsok, melyek hurokban végződnek. A rejtett szimbólumok egy része – mint a kötél – első pillantásra is értelmezhető. Egyrészt a halál jelképe, mint az akasztási szokások eszköze; másrészt a mitológia világából gyökereztethető szeretet köteléke, a keletkezés és elmúlás kifejeződése. A szereplők egypercnyi béke visszfényében válnak győzőkké és legyőzöttekké, ott ahol a múlt utoléri a jelent. Kitörés alulnézetből. Az egyfelvonásos produkció méltó emléket állít az ’56-os események résztvevőinek.
Zene / Music: Gergely Attila
Szcenika koncepció / Concept of stage: Fodor Zoltán
Koreográfia / Choreographed by Fodor Zoltán
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan vonzalmát tárja a közönség elé, 21. századi, extravagáns környezetben.
Artistic director and director-choreographer Balázs Vincze is very familiar with the tastes of dance aficionados partial to the traditions of bourgeois theatre and is superb at adapting familiar and popular literary classics to the dance stage. His wonderful sense of proportion enables audiences to follow plots in the language of dance. His contemporary choreographies built on classical foundations are unique, spectacular and of a high professional calibre without losing sight of the need to please the audience.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.