Gaudeamus bérlet 23/24 IV/4 előadás
Ha a koncert szerzői (Rossini és Sosztakovics) között nem is, de elhangzó művekben felfedezhető közös vonás: a gyász és vigasz, az öröm és a bánat, a fájdalom és megnyugvás...
Ha a koncert szerzői (Rossini és Sosztakovics) között nem is, de elhangzó művekben felfedezhető közös vonás: a gyász és vigasz, az öröm és a bánat, a fájdalom és megnyugvás...
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: április 7. vasárnap, 18:00
Műsor:
Dmitrij Sosztakovics: Ünnepi nyitány, op. 96
Dmitrij Sosztakovics: I. Gordonkaverseny, op. 107
(I. Allegretto; II. Moderato; III. Cadenza; IV. Allegro con moto)
-
Gioacchino Rossini: Stabat Mater
(Állt az anya keservében)
szoprán-, alt-, tenor-, basszusszólóra, énekkarra és zenekarra
I. Introduzione (Stabat Mater)
II. Cujus animam
III. Quis est homo
IV. Pro peccatis
V. Eja Mater
VI. Sancta Mater
VII. Fac ut portem
VIII.Inflammatus
IX. Quando corpus morietur
X. Finale. Amen
Közreműködik:
Sümegi Eszter (szoprán),
Szolnoki Apollónia (alt),
Alikhan Zeinolla (tenor),
Kovács István – (basszus)
Bettermann Rebeka (gordonka)
Szent István Király Oratóriumkórus (karigazgató: Záborszky Kálmán)
Vezényel: Horváth Gábor
Sosztakovics az Ünnepi nyitányt 1954-ben írta a moszkvai Bolsoj Színház megrendelésére a Nagy Októberi Szocialista Forradalom 37. évfordulójának köszöntésére. I. gordonkaversenyét 1959 nyarán fejezte be, és még ugyanabban az évben sor került bemutatására is Msztyiszlav Rosztropovics előadásában, akinek a mű ajánlása szól. A versenymű a cadencia (III. tétel) önállósulásával négytételessé vált, amely egy lírai őszinteségű, mélyen megrázó monológ.
A Stabat Mater Krisztust sirató, Mária gyászát idéző XIII. századi szekvencia, valószínűleg Jacopone da Todi ferencrendi szerzetes (†1306) munkája. A költő mélyen beleélte magát a keresztfa tövében álló fájdalmas Anya lelki világába, és így a költeményből áradó szenvedélyes hang nem véletlenül inspirált számos zeneszerzőt (pl. Josquin, Palestrina, Lassus, Pergolesi, Rossini, Liszt Ferenc, Dvořák, Verdi, Penderecki stb.) a szöveg megzenésítésére. Rossini: Stabat Mater című művének első nyilvános előadása 1842. január 7-én volt Párizsban.
Bettermann Rebeka gordonkaművész a Szent István Király Zeneművészeti Szakközépiskola befejezését követően a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem és a Hochschule für Musik und Tanz, Köln) hallgatója volt. A Szent István Filharmonikusok cselló-szólamvezetője.
Sümegi Eszter Kossuth-díjas, Érdemes művész. 1993 óta a Magyar Állami Operaház magánénekese, egyik vezető szopránja. Repertoárja mintegy 20 szerepet tartalmaz, elsősorban Verdi, Puccini, Wagner és Richard Strauss operáiból.
Szolnoki Apollónia a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán szerzett diplomát 2001-ben. Első színpadi sikereit a Szegedi Nemzeti Színház színpadán aratta Zsótér Sándor és Valló Péter rendezéseiben. A Magyar Állami Operaház színpadán 2000-ben debütált Mascagni Parasztbecsület című operájának Lola szerepével. Főiskolai tanulmányainak utolsó évében az Operaház stúdiójának hallgatója, majd 2002-től szerződtetett magánénekese.
Kovács István zenei tanulmányait Schultz Katalin, Polgár László, Sherman Lowe és Komlósi Ildikó irányítása alatt végezte. 1997 és 1999 között nyertese, illetve díjazottja volt a „Schubert és a XX. Század zenéje” grazi, a „Francesco Vinas” barcelonai, az „ARD” müncheni, és a salzburgi „Mozart” versenyeknek. A Magyar Állami Operaházban főbb szerepei eddig Walter /Luisa Miller/, Raimondo /Lucia di Lammermoor/, Sarastro /A varázsfuvola/, Kékszakállú, Don Giovanni, valamint a Figaró házassága Almaviva grófja voltak.Operaénekesként a többek között a berlini Staatsoper Unter den Linden, a Frankfurter Oper, a torinoi, palermoi, nizzai, bordeaux-i, toulouse-i, avignoni, kolozsvári operaházakban lépett fel.
Alikhan Zeinolla 2020-ban diplomázott a kazahsztáni Astana Művészeti Egyetemen, mint lírai tenorista. 2021- ben első díjat nyert a nemzetközi Bibigul Tuleghenova énekversenyen, amelynek díjazottjaként elnyerte az astanai operaház magánénekesi szerződését. Főbb szerepei többek között: Rossini Sevigliai borbély Almaviva grófja, Donizetti Don Pasquale – Ernesto szerepe, illetve Mozart Don Giovanni – Don Ottavio szerepe.
Horváth Gábor 1998-ban karvezetés-, 2002-ben pedig karmester szakon végzett a Zeneakadémián, ahol jelenleg docensként tanít. A Szent István Filharmonikusok és a Duna Szimfonikus Zenekar karmestere. 2002- ben 2. helyezést és a közönség különdíját nyerte el a 10. Nemzetközi Ferencsik János Karmesterversenyen. Magyarország és Románia számos zenekarának állandó vendégkarmestere, de vezényelt már Washingtonban és Japánban is. A KÓTA Zenekari bizottságának elnöke, valamint a Regionális Zenekarok Szövetségének főtitkára.
Az ezeregy éjszaka az egyik legismertebb és legcsodálatosabb mese az egész világirodalomban. Páratlanul gazdag és színes történet szerelemről, hűségről, örök emberi értékekről, de ravaszságról, cselvetésekről és gyarlóságról is.
A Kossuth-díjas Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója először rendez operettet, méghozzá a világ leghíresebbjét!
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!