
4. Emlékezni a jelenre - Berhidi Mária életműkiállítása
Az Emlékezni a jelenre című kiállítás áttekintést ad Berhidi Mária egyedülálló művészetéről és bemutatja a generációs társalkotókat, valamint kurátori személetének kapcsolódási pontjait. több
Az Emlékezni a jelenre című kiállítás áttekintést ad Berhidi Mária egyedülálló művészetéről és bemutatja a generációs társalkotókat, valamint kurátori személetének kapcsolódási pontjait. több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Berhidi Mária a MODEM második emeleti kiállítóterében megnyíló retrospektív kiállítása teljességében kívánja feltárni a tavaly elhunyt alkotó kissé rejtőzködő, egyszerre érzékeny és érzéki konceptuális-minimalista szobrászati életművét, személyes és szakmai együttműködését alkotótársakkal (Imre Mariann, Lovas Ilona, Szíj Kamilla, Vojnich Erzsébet), valamint nagyhatású művészetszervezői munkásságát. Utóbbit megidézve felkértünk tizenhárom alkotót az Óbudai Társaskör Galériában eltöltött kurátori időszakából a kiállításon való részvételre.
Berhidi Mária első korszakában főleg női test-torzókat készített, melyek egyéni hangon, saját jogon jelenítették meg a női érzékenységet, testiséget, szexualitást. A tapintást igénylő, a követ bőrfelületszerűvé alakító, erotikus munkák jellemzően ingatagok, gyakran mozgathatók és mindig megőriznek valamennyit a kő nyers felületéből is, jelezve az anyag és az inspiráció természeti eredetét. Később a testtorzókat minimalista formanyelven fogalmazott, kvázi-geometrikus kompozíciók váltották fel, melyek esetében az alkalmazott kő – Berhidi tudatosan a kőfeldolgozók hulladékából, ún. „szélkövek” felhasználásával alkotott – határhelyzetét, fizikai tűrőképességének szélső értékét célozta meg: munkái „veszélyesek”, törékenyek, egyensúlyukat extrém módon tartják meg. Az ezredforduló környékén művészete a térbe komponált installációk irányába fordult, ezzel együtt anyaghasználata változatosabbá vált: a kő mellett fa, textil, fém, talált tárgyak alkották ezeket a többnyire teremnyi léptékű, monumentális munkákat, melyekben – korai alkotásaihoz hasonlóan – ismét megjelent a személyesség.
2007-től 15 éven át művészkurátorként vezette az Óbudai Társaskör Galériát. Kurátori programjában és a MODEM célkitűzési között számos átfedés fedezhető fel. Egyrészt támogatta a legfiatalabb művészgeneráció, valamint a ritkán nyilvánosság elé kerülő életművek bemutatkozásának lehetőségét, másrészt az installációs és különösen a kortárs szobrászművészet egyéni hangú alkotóinak adott teret.
Az Emlékezni a jelenre című kiállítás áttekintést ad Berhidi Mária egyedülálló művészetéről és bemutatja a generációs társalkotókat, valamint kurátori személetének kapcsolódási pontjait.
Kiállító művész:
Berhidi Mária
Közreműködő alkotók:
Cséfalvay András, Deli Ágnes, Faa Balázs, Imre Mariann, Koller Margit, Koronczi Endre, Kútvölgyi-Szabó Áron, Lovas Ilona, Nagy Csilla, Richter Sára, Roskó Gábor, Szabó Ádám, Szanyi Borbála, Szíj Kamilla, Türk Péter, Vincze Ottó, Vojnich Erzsébet
Kurátorok:
Süli-Zakar Szabolcs – Andrási Gábor
Hot Jazz Band 40. – Gödöllő 2025. július 17. 20.30. Díszudvar, esőhelyszín Lovarda
Székely Csaba legfrissebb történelmi szatírája sok humorral beszél a különböző identitások sokszor értelmetlen, érthetetlen harcáról. Arról, hogy hogyan címkézzük fel a másikat, hogyan összegződik az emberek közti személyes ellenszenv és a fentről irányított gyűlöletkeltés. Hogy milyen az, amikor a hatalom dönt arról, hogy ki lehet egy társadalom teljes értékű tagja, és kit kell kivetni magunk közül. És arról, hogy hogyan kérdőjeleződik meg az alapvetés, hogy az ember az ember. Még ha a saját szomszédainkról is van szó.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!